کتاب یک مشت نخودچی
مجموعه‌ی داستان
گردآوری: مریم بصیری
انتشارات سروش

کتاب یک مشت نخودچی مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته نویسندگان مختلف کارگاه داستان ضامن آهو است. این اثر به اهتمام مریم بصیری گردآوری و منتشر شده است.

درباره کتاب یک مشت نخودچی

کتاب یک مشت نخودچی مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان مختلف است. داستان‌های زیبای کوتاه که از کرامات، معجزات، سیره و رفتارهای امام رضا (ع) می‌گوید. داستان‌هایی که ما را به حرم امام رضا (ع) می‌برد و عطر و بوی زیارت را به خاطرمان می‌آورد. داستان‌هایی که با زبان ساده روایت می‌شوند و برای هرکسی که علاقه‌ و عشقی به امام رضا دارد، خواندنی، دلنشین و جذاب است.

کتاب یک مشت نخودچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوست‌داران داستان‌های کوتاه ایرانی و علاقه‌مندان به ادبیات مذهبی از خواندن کتاب یک مشت نخودچی لذت می‌برند.

بخشی از کتاب یک مشت نخودچی

«فاطمه سقلمه‌ای به زهرا می‌زند و می‌گوید: پس تو یک بار رفتی دیگر. زهرا تبسمی می‌کند. تیغ کارش را با احتیاط بر می‌دارد و همان‌طور که سعی دارد نخ‌های دار روی بریدگی دستش نیفتد کارش را شروع می‌کند.

-مامان... آنجا چطوری بود؟ دوباره برایمان تعریف می‌کنی؟

-فکر کنم دفعۀ صدم باشد که از من می‌پرسی! من هم برای دفعۀ صدم می‌گویم آنجا مثل بهشت می‌ماند. انگار سقف آسمان سوراخ شده و یک تکه از بهشت افتاده پایین... لوسترهای آویزان بزرگ... صحن باصفا با حوض و آب نماهای قشنگ... آنجا پر از خادم با لباس‌های یک رنگ است که با احترام مردم را راهنمایی می‌کنند... سقاخانه و... .

آهی می‌کشد و ادامه می‌دهد: تعریف کردنی نیست دخترم... ان‌شاءالله می‌رویم، خودتان می‌بینید.»