.

کتاب «اسرار سلیمانی»، مقالات جمعی از صاحب‌نظران درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

به گزارش معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  این کتاب با گردآوری احمد کریم‌خانی در ۴۷۵ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

کتاب «اسرار سلیمانی» دربردارنده مقالاتی از علی‌اکبر ولایتی، حسین سلامی، محسن رضایی، حسین امیرعبدالهیان، سعدالله زارعی، یدالله جوانی، محمدصادق خرازی، عبدالله علی‌عسگری و ... است.

واکاوی مکتب دفاعی شهید سردار سلیمانی، تفکر راهبردی شهید سلیمانی، ابعاد مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، منطق رفتار سیاسی شهید سلیمانی، نماد تمدن نوین اسلامی، نامه‌ای به نسل فردا، راهبرد قدرت نرم از نظر تا عمل در مکتب شهید سلیمانی و ... بخشی از مقالات منتشرشده در این کتاب است.

ناشر در معرفی این کتاب نوشته است: این کتاب تلاشی است برای تدوین دیدگاه‌های سران سیاسی و صاحب‌نظران اجتماعی درباره‌ شخصیتی نظامی که تأثیرات شگرف اجتماعی او روزبه‌روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد و از این محل ضرورت بحث و بررسی درباره‌ این شخصیت بیشتر به نظر می‌آید. شخصیتی که به پدیده‌ای اجتماعی و تاریخی بدل شده تا آن‌جا که مقام معظم رهبری درباره او و مفاهیم پیرامونش تعبیر به «مکتب سلیمانی» کردند. گفت‌وگو، دقت و پژوهش درباره‌ شهید سلیمانی، منش و روش او و حوزه فعالیت‌هایش همچنان جای کار بیشتری دارد و «اسرار سلیمانی» اولین تلاش‌های انتشارات خط مقدم در این راستاست.

در نوشته پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم: «اسرار سلیمانی همچنان ناگشوده است و به این سادگی فاش نمی‌شود. اما این کتاب گزارشی از روش و سبک تفکر و عمل سردار حاج قاسم سلیمانی است. این گزارش توسط جمعی از فرماندهان و مدیران صاحب منصب جمهوری اسلامی ارائه شده است. آنان سال‌ها پیدا و پنهان، دور و نزدیک، با سردار شهید همکاری کرده‌اند.

چکیده این گزارش‌ها نشان می‌دهد سلیمانی مصداق این فرمایش امیرالمؤمنین است که جوری کار کنید که گویی زندگی ابدی دارید و جوری کار کنید که هر لحظه چشم‌انتظار ملاقات با فرشته مرگ هستید. سلیمانی به گواهی این شاهدان با مرگ‌آگاهی بالید،‌ دوید، زخم دید، خندید، پیروز شد و عاقبت ماندگار به خیر.»

همچنین در بخشی از مقدمه کتاب به نقل از علی‌اکبر ولایتی آمده است: «شخصیت بی‌نظیر او ابعاد و زوایای گوناگونی را در برمی‌گرفت که چنین «مکتب سلیمانی» را خلق کرد و در عین حال که فرماندهی شجاع، لایق و جسور بود، دیپلماتی ورزیده، مسلط و سیاست‌مداری زیرک و باهوش و شخصیتی مدیر و مدبر هم محسوب می‌شد که ولایت‌پذیری، معنویت، اخلاص، توکل و تضرع به درگاه خداوند، از وی شخصیتی جامع پدید آورد.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش بی‌بدیلی در شکل‌دهی و رشد جریان مقاومت داشت، به‌گونه‌ای که با درایت و تدبیر، از گروه‌های مقاومت، ‌مستضعفین و عدالت‌جویان در مقابل ظلم و ستم قدرت‌های زورمدار حمایت کرد و جریان مقاومت را به گفتمان غالب در روابط بین‌الملل مبدل ساخت.

علاوه بر این، استکبار جهانی طی دهه‌های اخیر توطئه‌ها، طرح‌ها و استراتژی‌های گوناگونی را برای سیطره بر منطقه غرب آسیا طراحی و پیاده‌سازی کرد که حاج قاسم سلیمانی با هوشیاری، آگاهی، بصیرت و شناخت دقیق از نقشه‌های شوم دشمنان، تمامی آنان را ناکام گذارد و با اهداف سلطه‌گرایانه آنان مقابله کرد و به شکست کشانید و از این جمله طرح‌ها، می‌توان به‌ طرح خاورمیانه جدید،‌ استراتژی قدرت هوشمند، جنگ نیابتی و فشار حداکثری که با شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه مواجه شد، اشاره کرد».

انتهای پیام